ادعاي کاخ سفيد درباره دور زدن تحريم ها توسط ايران
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 645
بازدید کل : 85985
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
ادعاي کاخ سفيد درباره دور زدن تحريم ها توسط ايران
خراسان - مورخ شنبه 1391/04/31 شماره انتشار 18172
نويسنده: گروه سياسي political@khorasannews.com

در حالي که جمهوري اسلامي ايران راهکارهايي را براي دور زدن تحريم هاي نفتي غرب اتخاذ کرده است، دولت آمريکا مدعي برخي شيوه ها در دور زدن تحريم ها شده و در همين راستا ادعا کرده که خطوط کشتيراني ايران براي دور زدن تحريم نفتي از پرچم ساير کشورها استفاده مي کنند.

اين در حالي است که پيشتر عطاء ا... صدر، مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي ايران از اعلام آمادگي ايران براي تحت پوشش قرار دادن تمامي کشتي هاي خارجي که وارد آب هاي کشورمان مي شوند، خبر داده بود. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «رويترز»، دولت آمريکا با ادعاي اين که کشتي هاي ايراني همچنان از پرچم هاي ساير کشورها به منظور تلاش براي فرار از تحريم هاي اعلام شده عليه اين کشور استفاده مي کنند، به صنعت دريايي هشدار داد. بر اساس اين ادعا، سيرالئون در غرب آفريقا جديدترين نمونه کشوري بوده است که پرچم خود را براي يک کشتي تحت کنترل خطوط کشتيراني جمهوري اسلامي ايران پايين آورده است.

شبکه تلويزيوني «بي بي سي» نيز پيشتر در گزارشي نوشت که تهران پيش  از اين، چنين روشي را براي اجتناب ناوگان تجاري خود از تحريم ها اجرا کرده بود. همچنين بر اساس اين گزارش، مجلس ايران قانوني را تصويب کرده است که بر اساس آن بخش خصوصي نيز مي تواند نفت اين کشور را بفروشد در نتيجه خريداران نفت وجه خود را به بانک مرکزي ايران پرداخت نخواهند کرد بلکه اين وجه به حساب هاي شرکت هاي خصوصي ريخته خواهد شد. بر اساس اين قانون، ۲۰ درصد نفت ايران توسط شرکت هاي خصوصي فروخته خواهد شد. بي بي سي در پايان نوشت: ايران در شکست تحريم ها تجربه دارد اما آن چه بروکسل و واشنگتن مي خواهند اين است که هزينه هاي انجام چنين کاري را به سطحي افزايش دهند تا ادامه اين کار براي تهران در بلندمدت ممکن نباشد. در همين حال پيشتر مهر گزارش داد: سيدعطاءا... صدر، مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي ايران نيز درباره بيمه کشتي ها با توجه به تحريم هاي آمريکا گفت: ايران اعلام آمادگي مي کند که تمامي کشتي هاي خارجي که وارد آب هاي ايران مي شود را تحت پوشش بيمه قرار دهد و هيچ نگراني در اين مورد وجود ندارد.وي همچنين تاکيد کرد: تمام کشتي هاي ايراني هم تحت پوشش شرکت هاي بيمه ايراني قرار گرفته اند و پوشش بيمه اي براي آن ها وجود دارد.

 

اظهارات وزير دفاع آمريکا درباره طرح بستن تنگه هرمز

در همين حال وزير دفاع آمريکا مدعي شد که اين کشور قابليت نظامي براي مقابله با تلاش هاي ايران براي بستن تنگه هرمز را دارد و ايران را مسئول هرگونه اختلالي در ارسال محموله هاي نفتي خواهد دانست. به گزارش ايسنا، لئون پانتا، وزير دفاع آمريکا در يک کنفرانس خبري مشترک با فيليپ هاموند، همتاي انگليسي اش گفت: آمريکا براي هرگونه اقدام احتياطي در منطقه آماده است. ما در قابليت هايي سرمايه گذاري کرديم که اطمينان حاصل کنيم تلاش ايران براي بستن مسير کشتيراني در خليج فارس چيزي خواهد بود که ما توان مقابله با آن را خواهيم داشت، البته اگر تصميم به انجام چنين کاري بگيرند. هاموند نيز در اين کنفرانس خبري گفت که لندن به اطمينان از باز نگه داشته شدن مسيرهاي دريايي خليج فارس متعهد است.

 

تنگه هرمز قفل دنياست و کليد آن در دست ايران است

در همين حال کريمي قدوسي طراح طرح بستن تنگه هرمز در مجلس با بيان اين که همه تحريم ها بايد لغو شوند تا تنگه هرمز کاملا آزاد باشد، گفت: کشورهايي که به تحريم هاي ايران پافشاري مي کنند، بدانند که ملت ايران از طريق مجلس به دولت پيشنهاد مي کند تا حقوق ملت را در تنگه هرمز اعمال کند، لذا اگر تشخيص دهيم اين عبور و مرور براي ما ضرر دارد جلوي آن را مي گيريم. وي با بيان اين که قفل دنيا است وکليد آن در دست ايران است تاکيد کرد: کشورهاي تحريم کننده حق ندارند در صورت ادامه تحريم ها، بي ضرر از تنگه هرمز عبور کنند و بر اساس ضربه متقابل و دفاع جلوي نفتکش هايي که نفت ما را به سمت کشورهاي تحريم کننده نفتي مي برند و حقوق مسلم ما را در دنيا نفي مي کنند خواهيم گرفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب